آموزش نقاشی (Painting)

مجتمع آموزشی پارسه

آموزش نقاشی (Painting)

مجتمع آموزشی پارسه

نقاشی با آبرنگ

آبرنگ وسیله ایست که برای توصیفات شفاف از آن استفاده می شود.منظور اینست که رنگ هایی که شما برای نقاشی روی سطح(که معمولا کاعذ آبرنگ است)استفاده می کنید،شفاف هستند.


نقاشی با آبرنگ،مانند نقاشی با آکریلیک نیست.چرا که آکریلیک مانند آبرنگ شفاف نیست بلکه مات است.



در آبرنگ به طور مثال شما نمی توانید روی رنگی روشن از یک رنگ تیره تر استفاده کنید تا روشنی و تاریکی نقاشی را نشان دهید.بنابراین باید قبل از شروع کار نواحی تیره و روشن نقاشی خود را در نظر گرفته باشید.

آبرنگ چگونه رقیق می شود؟

در آبرنگ،رنگ ها با آب رقیق و یا کم رنگ تر (روشن تر )می شوند.چون با مقدار کمی از رنگ های آبرنگ می شه سطح تقریبا زیادی رو رنگ کرد،تیوب ها و بسته ها (قرص های رنگی )آن نسبت به رنگ های آکریلیک کوچکتر و سبک تر است.

از این صحبت ها به نظر می رسد که آبرنگ وسیله ای بسیار مطلوب و سبک برای نقاشی مخصوصا در فضای آزاد است.

رنگ ها و قلم مو ها به آسانی با آب و صابون شسته می شوند بنابراین نسبت به سایر وسیله ها از کثیف کاری کمتری برخوردار اند.

دو نوع کیفیت آبرنگ داریم :

-برای استقاده های پیشرفته

-برای استفاده ی هنرجو

شما می تونید آبرنگ تیوبی یا قاب دار(جعبه ای) تهیه کنید.آبرنگ های دارای قاب،حاوی رنگ هایی در قالب های پلاستیکی کوچک اند که حدود ۱ تا ۱٫۲ اینچ طول و حدود ۱٫۴ اینچ عمق دارند.



اندازه ی تیوب های آبرنگ برای هر دو گروه پیشرفته و هنرجو،بستگی به کارخانه ی تولید کننده دارد.



به هر حال دو سایز استاندارد وجود دارد.تیوب های بزرگ معمولا سایزی سه برابر تیوب های کوچکتر دارند اما قیمتشان دو برابر تیوب های کوچکتر است.

قرص های آبرنگ به گونه ای طراحی شده اند که تقریبا در تمام جعبه های آبرنگ جا می شوند.برخی جعبه های آبرنگ به گونه ای طراحی شده اند که جا برای چند تیوب با اندازه ی استاندارد هم دارند.

قرص هاب آبرنگ سطح سخت تری دارند و نسبت به تیوب ها نیاز به تلاش بیشتری هست تا بتوان قلم مو را به رنگ آغشته کرد.

تفاوت چندانی در موادی که برای آبرنگ های هر دو سطح (حرفه ای و هنرجو) استفاده می شود وجود ندارد.تنها تفاوت در طراوت و برق رنگ هاست.بنابراین می توان نتیجه گرفت که قیمت آبرنگ های مناسب برای هنرجویان نسبت به کیفیت شان بسیار مناسب است .

رنگ سفید در آبرنگ به ندرت استفاده می شود.گواش نوع مات آبرنگ است .

گواش سفید زمانی استفاده می شود که بخواهیم بخش های روشن را بکشیم به طوری که امکان استفاده ار سفیدی خود کاعذ نباشد.به عنوان مثال در کشیدن :دکل کشتی یا پیش زمینه ی چمن(جایی که امکان مخلوط کردن رنگ سبز و زرد با سفید نیست).
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد