آموزش نقاشی (Painting)

مجتمع آموزشی پارسه

آموزش نقاشی (Painting)

مجتمع آموزشی پارسه

مفاهیم نقاشی:معروفترین نقاشان یونان باستان بودند,...

نقاشی

هدف:

می گویند "زئوس" و "پاراسیو" از معروفترین نقاشان یونان باستان بودند که با یکدیگر رقابت داشتند. روزی آنها در یک مسابقه نقاشی در حضور مردم شرکت کردند تا بهترین نقاشی یونانی انتخاب شود. "زئوس" روی تابلوی خود یک خوشه انگور کشید و در این کار چنان مهارتی از خود نشان داد که پرندگان به تصور آن که خوشه انگور واقعی است، به سوی آن هجوم آوردند. "پاراسیو" نیز برای نشان دادن نقاشی اش از رقیب خود دعوت کرد تا پرده نقاشی را کنار بزند اما وقتی زئوس برای کنار زدن پرده نقاشی جلو رفت، متوجه شده که پرده ای وجود ندارد بلکه "پاراسیو" خود پرده را نقاشی کرده است و در نتیجه همگان برتری پاراسیو ا به رسمیت شناختند.

این داستان را بسیاری از ما به عنوان اوج قدرت یک نقاش در خلق یک شاهکار هنری شنیده ایم اما آیا نقاشی یعنی همین؟ آیا هنر نقاش این است که آنچنان ماهرانه طبیعت را تقلید کند که حتی خود طبیعت را نیز به اشتباه بیندازد؟ در این صورت چگونه می توان به نگاره های دیوارهای غارها و یا آثار هنرمندان مدرن، نقاشی گفت؟

اساتید و هنرمندان نقاشی برخلاف نظر افرادی که نقاشی را فتوکپی طبیعت می دانند، معتقدند که نقاشی هنری است که در پیوند با اندیشه، جهان بینی و شرایط حاکم بر جامعه شکل می گیرد و معنا و مفهوم پیدا می کند و نهایتاً در غالب تصویر بیان می گردد.

البته براساس این تعریف نمی توان تفاوت نقاشی را با هنرهای تجسمی دیگر مانند گرافیک یا طراحی مشخص نموده و این به دلیل آن است که امروزه مرز بین بسیاری از هنرها شکسته شده است و نمی توان با خط کش لغات حیطه یک هنر را تعیین کرد.

عبدالمجید حسینی راد استاد نقاشی دانشگاه تهران در همین زمینه می گوید:

"نقاشی در تعریف کلاسیک آن، مجموعه ای از تصاویر است که با استفاده از عناصر و کیفیات بصری مثل خط ، شکل، رنگ، بافت و ریتم بر روی یک سطح ترکیب می شوند.

البته امروزه بسیاری از نقاشی ها در این تعریف نمی گنجند چون برای مثال روی سطح اجرا نمی شوند و به عبارت دیگر دوبعدی نیست."

وی همچنین در مورد تفاوت نقاشی با گرافیک و طراحی می گوید:

"هدف گرافیک رساندن یک پیام خاص تجاری، فرهنگی، سیاسی و ... است. پیامی که از قبل، روشن بوده و توسط سفارش دهنده به گرافیست داده شده است و او در ارتباط با همان پیام، شکلی را طراحی کرده و اجرا می کند اما هنر نقاشی مخاطب مشخص و هدف از پیش تعیین شده ای ندارد. همچنین به اعتقاد تعداد قابل توجهی از طراحان و نقاشان، تفاوت نقاشی با طراحی در آن است که در طراحی از خط و در نقاشی از رنگ استفاده می شود. هر چند که امروزه مرز بین این دو هنر بسیار مخدوش شده است."

"دانشگاه جای آموختن رشته های علمی است. رشته هایی که اسم و رسم و نان و آب دارند. اگر هم به نقاشی علاقه داری، می توانی در آموزشگاههای آزاد هنری آن را یاد بگیری. یعنی در یک رشته خوب دانشگاهی تحصیل کنی و در کنارش ساعات استراحت یا تفریحت را به نقاشی بپردازی!"

عده ای از شما با این دیدگاه آشنا هستید چرا که هنوز بسیاری از والدین نقاشی را نه یک رشته دانشگاهی بلکه یک سرگرمی یا تفنن می دانند. و عده ای نیز که تا حدودی به اهمیت نقاشی پی برده اند معتقدند که هنر نقاشی نیازی به تحصیلات آکادمیک ندارد چرا که هیچ نقاش بزرگی با دانشگاه رفتن، نقاش نشده است.

در واقع این عده فراموش کرده اند که هیچ دانشگاهی نیز دعوی نقاش کردن یک دانشجو را ندارد بلکه به گفته استاد و نقاش معاصر "آیدین آغداشلو"، دانشگاه مرکز شکل دهی فرهنگی و جای جستجو، پرسش، تحقیق و دریافت است و حتی اگر دانشگاه ایده آل ترین شرایط را نیز داشته باشد باز هم تضمینی نیست که "هنرمند" از آن بیرون بیاید. بلکه در صورت مهیا بودن تمامی امکانات و شرایط می توان توقع داشت که آدمهایی جستجوگر، با شعور و آشنا به جریان های جهان معاصر از چنین مراکزی فارغ التحصیل بشوند افرادی که اگر هنرمندان خلاق و صاحب سبکی هم نباشند، حداقل بتوانند نحوه نگاه کردن به هنر را بیاموزند و حامل بار امانت بشوند.

مهدی حسینی استاد دانشگاه هنر نیز در معرفی این رشته و نقش آن در پرورش هنرمند می گوید:

"رشته نقاشی، فضایی را ایجاد می کند که هر دانشجوی خلاق متناسب با توان، سلیقه، دانش و ذهنیت خویش، دنیای خاص آفرینندگی خود را در آن می یابد. و در نتیجه می تواند آثاری را خلق کند که باعث تحول خود و در مرحله بعد جامعه اش گردد.

به عبارت دیگر دانشجوی رشته نقاشی در طی تحصیل در دانشگاه می آموزد که ببیند، تحلیل کند، دانش خود را وسعت ببخشد و آنچه را که یاد گرفته است در سطوح مختلف اشاعه بدهد. به همین دلیل اگر فردی قریحه و ذوق نقاشی نداشته باشد، با ورود به رشته نقاشی فقط یکسری اطلاعات به دست می آورد و بازدهی نخواهد داشت.

همچنین باید گفت که حتی اگر همه دانشجویان این رشته ذوق و قریحه داشته باشند، باز تمام انها نقاش نمی شوند. بلکه اگر از 50 نفر دانشجوی رشته نقاشی 5 نفر نقاش بیرون بیاید ما خوشوقت هستیم و در کارمان موفق بوده ایم. البته مابقی فارغ التحصیلان این رشته نیز مورد نیاز هستند چون آنها بیننده موفق و حرفه ای هنرهای تجسمی، معلم حرفه ای نقاشی در آموزش و پرورش، محقق هنرهای تجسمی و یا منتقد هنری خواهند شد."

استاد حسینی راد نیز در معرفی این رشته می گوید:

"رشته نقاشی به آموزش سبک های برجسته نقاشی معاصر ایران و جهان می پردازد و در کنار آن دانشجویان دروسی مثل طراحی، اطلاعات و مبانی هنرهای تجسمی، تاریخ هنر و تاریخ عمومی نقاشی را می گذرانند."

وی همچنین در مورد نقش دانشگاهها در مقایسه با کلاسهای آزاد آموزش نقاشی می گوید:

"مراکز بسیاری برای آموزش هنر نقاشی به علاقه مندان این رشته وجود دارد. اما بدون شک معتبرترین سیستم علمی، ادبی و هنری آموزش نقاشی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی یافت می شود. جایی که شناخت هنرجوی نقاشی را بالا برده، نگاهش را تصحیح کرده و بستر همواری برای پیشرفت او ایجاد می کند."

استاد حسینی نیز معتقد است که در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی مجموعه ای از اساتید جمع شده اند که اغلب آنها سابقه ای طولانی در تدریس نقاشی دارند و خود نیز نقاش هستند و در نتیجه یک جوان با هر سلیقه و زمینه اجتماعی وقتی وارد دانشگاه می شود، در صورت تلاش و پشتکار لازم می تواند دانش لازم را فراگرفته و پس از فارغ التحصیلی راه خود را در جامعه پیدا کند.


ادامه مطلب ...

فروش dvdآموزش نقاشی سیاه قلم چهره - اورجینال

 آموزش نقاشی سیاه قلم چهره - اورجینال

خرید پستی (خرید اینترنتی) آموزش نقاشی سیاه قلم چهره - اورجینال، خرید آموزش نقاشی سیاه قلم چهره - اورجینال با قیمتی ارزان از فروشگاه اینترنتی آموزش نقاشی سیاه قلم چهره - اورجینال . شما میتوانید به آسانی به صورت آنلاین سفارش دهید و محصول آموزش نقاشی سیاه قلم چهره - اورجینال را درب منزل تحویل گرفته و هزینه اش را به مامور پست بپردازید.
خرید پستی آموزش نقاشی سیاه قلم چهره - اورجینال ارسال با پیک
خرید اینترنتی آموزش نقاشی سیاه قلم چهره - اورجینال ارزان قیمت
خرید پستی و اینترنتی آموزش نقاشی سیاه قلم چهره - اورجینال
فروش و سفارش آنلاین آموزش نقاشی سیاه قلم چهره - اورجینال
فروشگاه اینترنتی آموزش نقاشی سیاه قلم چهره - اورجینال



آموزش نقاشی سیاه قلم چهره - اورجینال

آموزش نقاشی سیاه قلم چهره - اورجینال






نسخه اوریجینال آموزش طراحی سیاه قلم از طبیعت بی جاندر ۲ DVD قابل اجرا در DVD Player های خانگی و کامپیوتر توسط استاد علی کشاورز
آنچه در این مجموعه خواهید آموخت :
معرفی ابزارها
اجرای پرتره شماره ۱ : چشم
پرتره شماره ۱ :ابرو ، خط بین دو ابرو
پرتره شماره ۱ : مو ، ابزار گوش پاک کن
پرتره شماره ۱ : بینی
پرتره شماره ۱ : لب ها
پرتره شماره ۱ : ایجاد سایه های لطیف به کمک پنبه
ایجاد سایه مو به کمک پنبه
سایه های اطراف چشم و بینی
سایه های صورت به کمک پنبه
خطوط پیشانی
ته ریش، خطوط گونه
تکمیل مو و ایجاد تیرگی
گردن،دست،انگشتان
چشم و ابرو

شماره مجوز: 155/ 133054









فروش خرید - آموزش اورجینال بی اورجینال سیاه سیاه جدید نظیرآموزش - بهترین قلم نقاشی آموزش پستی اورجینال آموزش نقاشی چهره قلم چطوری چهره جالب چگونه اینترنتی قلم چهره - سیاه نقاشی ارزان

فروشنده: پارسه
قیمت: 10,000 تومان

روش خرید: 

برای خرید این مجموعه با شماره های زیر تماس بگیرید تا این مجموعه را درب منزل تحویل بگیرید


02146844566

09126644617

ادامه مطلب ...