آموزش نقاشی (Painting)

مجتمع آموزشی پارسه

آموزش نقاشی (Painting)

مجتمع آموزشی پارسه

ابراز همدردی پارسه با آسیب‌دیدگان زلزله آذربایجان

ابراز همدردی مجله رزمی کاراته با آسیب‌دیدگان زلزله آذربایجان

وقتی زمین لرزید تو خانه بودم در گیر دنیای کودکی خودم مشغول بازی

بابام تو خانه نبود من و مادرم تو خونه بودیم

یک لحضه دیدم دنیای با من به بازی نشسته

تا به حال تو روستا مون چرخ و فلک نداشتیم

چه لحظه ای بود گفتم خدا مارو دوست داره همه چی تکان خورد احساس کردم سوار چرخ و فلک شدم

اما خیلی کوتاه بود و قتی مادرم فریاد کشید فهمیدم این چرخ و فلک تو بازی با کسی شوخی نداره مادرم زود اومد منو بغل کرد من دوست داشتم بازی کنم

وقتی محکم تو بغل مادرم بودم احساس کردم تو قلب مادرم همچی تند تند میزنه

نمیدونم تو قلبش چه خبر بود اما داشت به سمت بیرون میدوید تا نزدیک در رسیدیم

مادرم فهمید که دیگه دیر شده منو تو آغوش خودش گرفت و یه گوشه نشست

من هیچی رو ندیدم فقط بوی خاک بود و صدای چوب های ترک خورده سقف که میشکست و میوفتاد مادرم هم ناله کرد اما زود ناله هاش خاموش شد من میخواستم نفس بکشم اما فقط هوای نفس مادرم بود که بهم میخورد که اونم کم کم داشت تموم مشد

همچی ساکت شد همجا تاریک تاریک

چیزی نمیدیم

دیگه نفهمیدیم چی شد... خوابیدم...

تو خواب مادرم همش باهام حرف میزد میگفت نخواب کوروش

خودش خوابیده بود به من میگفت نخواب

انقدر حرف زد تا من خواب از سرم پرید دیدم سرو صدا میاد

صدای پدرم بود گریه میکرد داد میزد

خدای چی شده بود نکنه واسه پدرم اتفاقی افتاده

دلم شور میزد

تو تاریکی که چیزی معلوم نبود

یه سوراخ کوچیک یه نوری پیدا شد

اون نور همش داشت بزرگتر میشد یه دفعه نور خورشید رو دیدم

حتما نور لامپ بوده

ما که تو خونمون خورشید نداشتیم

پدرم با بچه محل ها اومدن سراغ ما خاک ها رو کنار زدن مادر رو از رو من برداشتن

من مادرم رو دیدم که رو زمین بود خوابیده بود پدرم منو بغل کرد همش گریه میکردوقتی سرم رو بلند کردم دیدم خونمون نیست

خدایا اینجا کجاست از اون خونه فقط یه در مونده یود....



آذربایجان همیشه پا برجا میمونه

ما رو تو غم خودتون شریک بدونید

مهندس مهدی بابایی

شعرهای کودکانه شعر عروسی

عروسی

تو باغچمون عروسیه

مهمونیه، روبوسیه

مورچه داره آش می پزه

یک آش چرب و خوشمزه





جیر جیرک آواز می خونه

قشنگ و با ناز می خونه

عنکبوته ساز می زنه

تار می زنه، تار می تنه

کفشدوزکای خال خالی

دست می زنند با خوشحالی

عروسیه، عروسیه

عروس کیه؟

سوسک سیاه،عروسه

ببین چقدر ملوسه

تور سفید رو شاخکاش

گل می ریزند به زیر پاش

بادابادا، مبارکش باد

دلش بشه شاد شاد

شعرهای کودکانه شعرکفشدوزک

کفشدوزک

کفشدوزک کوچولو

حسابی غصه داره

چون که برای دوختن

دیگه کفشی نداره

سوزنشو گذاشته

کنار گل تو باغچه

کاشکی براش بیارن

یه لنگه کفش کهنه

نخهاشو قیچی کرده

تا که باشه آماده

وقتی کفشی نداره

نخها چه سودی داره

از اون دورا میادش

انگار صدای خش خش

داره میاد هزارپا

با یه بخچه رو دوشش

تو بخچه اش گذاشته

هزار تا کفش پاره

حالا دیگه کفشدوزک

هیچ غصه ای نداره

تناسبات موجود در اندام انسان

تناسبات موجود در اندام انسان


توجه به تناسبات موجود در اندام انسانی و تسلط بر چگونگی این تناسبات، طراحی از فیگور انسانی را بسیار آسان می سازد. آناتومی انسان، در هر دوره از زندگی (نوزادی، کودکی، نوجوانی، جوانی، میانسالی، پیری) دارای ویژگیهای خاصی است. اغلب طراحان، به هنگام طراحی فیگوراتیو، ابتدا، نمایی ساده از فرم بیضی سر را می کشند و سپس به ترسیم خطوط راهنما برای گردن، شانه، ستون فقرات، لگن خاصره، دست و پا می پردازند. این شیوه بسیار ساده و اصولی است، لیکن این سؤال پیش می آید که طول و عرض این خطوط راهنما بر چه اساسی ترسیم می شود؟ پاسخ این است: اساس و پایه تناسبات، همان فرم بیضی اولیه ای است که در ابتدای کار ترسیم می شود. ترسیم فرم اولیه بیضی به عنوان سر، حدود و اندازه طرح شما را مشخص می سازد. با تکرار بیضی ها به تعداد 7 الی 8 برابر، طول قد یک فرد با اندازه متوسط و عادی مشخص می شود. پس می توان گفت: ارتفاع قد متوسط هر شخص، 7 تا 8 برابر طول سر خودش است.

ـــ نصف اندازه سر، برای طول گردن کافی است.

ـــ نیمه دیگر بیضی، به اضافه یک بیضی دیگر ، حدود گودی کمر را مشخص می کند.

ـــ با ترسیم بیضی بعدی، از کمر تا لگن خاصره مشخص می شود.

ـــ با افزودن بیضی پنجم و ششم، حدود زانوها را مشخص کرده اید.

ـــ دو تا بیضی دیگر حدود زانو تا کف پا را تشکیل می دهد.

چگونه دیدن و مشاهده از دیدگاه یک طراح

چگونه دیدن و مشاهده از دیدگاه یک طراح



نخستین مرحله دیدن درست، مشاهده حجم کلی به صورت یکی از احجام هندسی است. در این مرحله شما بایستی تمام جزئیات شیء را حذف کرده و شکل کلی آن را بر روی کاغذ ترسیم کنید. علت استفاده از احجام هندسی، دقیق و کامل بودن آنها است. بیشتر اشیایی که در اطراف خود می بینیم شباهت فراوانی با احجام هندسی دارند و چنانچه بخواهیم از همین وسایل به عنوان مدل استفاده کنیم می بینیم که احجام استوانه و مکعب کار برد بیشتری دارند. وقتی شما یک فرم استوانه بر روی کاغذ بکشید، می توانید آن را تبدیل به یک لیوان، گلدان، پارچ آب و بسیاری شکل های دیگر کرده و جزئیات متنوعی به آن بیفزایید. علت آن است که دو فرم استوانه و مکعب از لحاظ تعادل و ایستایی، ثبات بیشتری دارند و البته از جنبه تولید و ساخت نیز مزایایی دارند که در حیطه بحث ما نیست.

کلاژ یا وصله گری ( چسباندن مواد و اشیاء در نقاشی )

کلاژ یا وصله گری ( چسباندن مواد و اشیاء در نقاشی )

 
ساختن یک اثر هنری به وسیله اشیا و مواد، عملی لذت بخش و در عین حال آسان است. این روش توسط ژرژ براک نقاش فرانسوی قرن بیستم معمول گشت. در این روش به عوض رنگ و قلم مو از کاغذهای رنگی، یا کاغذ روزنامه، پارچه و مواد دیگر، که به شکلهای مختلف بریده شده اند و یک چسب استفاده می کنیم. تأثیری که کاغذ رنگی در چشم ایجاد می کند با تأثیری که رنگی که با قلم مو روی بوم گذارده می شود تفاوت دارد. در این روش به ترکیب رنگ نیازی نیست بلکه انتخاب رنگ ها و چگونگی همجوار نمودن آنها اهمیت دارد. به عبارت دیگر کمپوزیسیون مناسبی از ترکیب اشیاء و رنگ آنها را در میان موضوعی خاص ایجاد می کند. با کاغذ کشی، کاغذ های شفاف و انواع زرورقهای رنگی تمرینهای جالبی می توان انجام داد، به دلیل شفاف بودن این کاغذها، رنگ کاغذ زیر از پشت کاغذی که روی آن چسبانده می شود دیده می شود و تولید نیم رنگهایی می کند که با کاغذهای معمولی نمی توان به دست آورد.