آموزش نقاشی (Painting)

مجتمع آموزشی پارسه

آموزش نقاشی (Painting)

مجتمع آموزشی پارسه

نقاشی آزاد


آزادی بی قیدوشرط کودکان در انتخاب موضوع ، طرح ، رنگ گاهی اوقات سبب می شود بی از حد کودکان به کارهای تکراری بپردازند و همواره مناظر آشنا مانند : خانه ، آدم ، خورشید و ... بکشند. در این مرحله لازم است مربی آنها را راهنمایی کند تا از موضوعهای دیگر نیز برای نقاشی استفاده نمایند. این راهنمایی به منزله سلب آزادی هنری کودکان نمی باشد. این روش موجب آشناشدن کودکان به کارهای هنری و پیشگیری از عادات غلط و ناشیانه در آنها و همچنین افزایش قدرت دید و ایجاد مهارت در کودکان می گردد.

کودکان علاقه زیادی به کشیدن تصاویر دارند و هرگاه کسی برای آنها نقاشی کند بااصرار می خواهند که خودکار نقاشی را ادامه دهند. مربی باید به این خواسته کودکان توجه لازم نماید.

وسایل نقاشی

وسایل تجسم افکار و تخیلات کودکان را به مداد و قلم مو و رنگها منحصر نمی دانند بلکه از هروسیله ای که کودک بتواند در بروز اندیشه های خود موفق بشود انتخاب و در اختیار وی قرار می دهند . باید توجه داشت با فراهم کردن ابزارهای مختلف هنری و نقاشی و آموزش کاربرد آنها به کودک فرصت داده شود تا نسبت به آنها تجربه کسب کند.

نکاتی را که باید در انتخاب وسایل نقاشی رعایت نمود.

- وسایل کارکودکان باید طوری انتخاب شود که به آسانی بتوانند هرچه می خواهند روی کاغذ بیاورند.

- در ابتدای کار استفاده از هرگونه وسایلی که کودکان بتوانند به کمک آنها تصاویر و نقاشیهای بزرگتری ارائه نمایند بر وسایل و ابزار دقیق و کوچک تر ترجیح داده شود.

- وسایل تجسمی را منحصر به کاغذ ، مداد ، خودکار و قلم ندانیم زیرا کودک باید در آغاز کار آزاد باشد تا برهر وسیله ای کار کند و هرچه را دوست دارد. موضوع نقاشی قرار دهد.

- وسایل خطرناک و غیربهداشتی ، به هیچ وجه در اختیار کودک قرار داده نشود.

- سعی شود وسایلی را که می خواهید در اختیار کودکان قرار دهید بادوام باشند.

- وسایل لازم باید باتوجه به سن کودکان انتخاب شود.

مداد: بیشتر کودکان قبل از ورود به مراکز آموزشی مداد را می شناسند و باآن بدون هدف کارکرده و خطوطی رسم می کنند . در ابتدای ورود کودکان به مراکز آموزش پیش دبستانی و آن هنگام که کودکان تنها خطهای کج و راست می کشند مداد در اختیار آنها قرار دهید( فراموش نکنید که نوک مداد خیلی تیز نباشد). و آنها را راهنمایی کنید که مداد را در دست بگیرند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد