آموزش نقاشی (Painting)

مجتمع آموزشی پارسه

آموزش نقاشی (Painting)

مجتمع آموزشی پارسه

سخنی با شما پدارن و مادران

سخنی با شما

کودکان هنگام بازی ،ازحواس خودشان استفاده می کنند:به وسیله ی چشیدن،لمس کردن،شنیدن و حس کردن است که مواردی چون رنگ ها،ترکیب ها،اشکال و… را می آموزند.

در واقع نقاشی کردن برای بچه ها در حکم بازی است.بازی ای که به آنها کمک می کند تا احساساتشان را ابراز کنند.برای درک رنگ ها کافی است تا چشم ببیند و برای خلق آن کافیست که دستش را در رنگ فرو برد و به سر و صورت و حتی لباسش بمالد.

در حقیقت نقاشی زبان کودکان است.

گاه می بینید که کودک در اکثر نقاشی هایش از رنگ های تیره استفاده می کند و گاه از رنگ های روشن کمک می گیرد و یا شکل هایی می کشد که شما را نگران می کند.باید تاکید کنم که نقاشی تمام بچه ها مثل هم نیست و قطعا نقاشی هایی که در حالت های روحی گوناگون می کشند با هم یکی نیست.

و همین امر لزوم توجه والدین را به نقاشی های آن ها نشان می دهد.شما باید علاوه بر اینکه با آموزش دادن صحیح به رشد خلاقیت فرزندتان کمک کنید،بر تغییراتی که در نقاشی آنها روی می دهد نیز توجه داشته باشید.

الیوریو روانشناس،در کتاب :نقاشی کودکان و مفاهیم آن،درباره ی مراحل نقاشی کردن می گوید: “نخستین مراحل نقاشی،خط خطی کردن و سپس تکامل چهره نگاری و قصه پردازی است.”

این روانشناس یادآور می شود که :”در نقاشی همانند خواب و رویا،کودک خود را از ممنوعیت ها رها می سازد و با ما در حالتی نا خود آگاه در باره ی مسائل،کشفیات و دلهره هایش صحبت می کند.”

نقاشی به ما کمک می کند تا به دنیای درونی کودکان پی ببریم.به دلیل حساس بودن این امر و لزوم توجه والدین و از طرفی فقدان حضور چنین سایتی در دنیای وب فارسی ،بر آن شدم حاصل تحقیقات و تجربه ها یم را در اختیار شما پدر و مادران عزیز قرار دهم تا به کمک هم گامی موثر ، در راستای پرورش خلاقانه ی کودکان ایران عزیزمان برداریم.

آنچه در این سایت به آن پرداخته ایم:

-شناخت رشد کودک

-تقویت خلاقیت کودک

-روانشناسی نقاشی کودکان

-تئوری نقاشی (رنگ ها،ترکیب آنها،موارد استفاده از رنگ ها و…)

-نقاشی روی لباس و پارچه

-نقاشی روی شیشه(ویترای)

-نقاشی روی صورت

-نقاشی با انگشت

-کشیدن نقاشی کارتونی(برای کودکان ده سال به بالا)

-نقاشی از حیوانات(برای کودکان ده سال به بالا)

-نقاشی از درختان و گل ها(برای کودکان ده سال به بالا)

-آموزش پرس پکتیو و تئوری های طراحی(برای کودکان ده سال به بالا)

-آموزش نحوه ی صحیح برخورد با نقاشی کودکان

-صفحات رنگ آمیزی

-نقاشی با نقطه چین

-نقاشی با مهر ها

-نقاشی با برگ ها

-کلاژ

-و…
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد